Dziś firmy muszą stawiać na różne rozwiązania marketingowe, aby walczyć o klienta, swoją pozycję na rynku. W szczególności widać to choćby po ich aktywności w social mediach. Niemniej jednak wciąż wykorzystywane są także tradycyjne metody. Jedną z nich bez wątpienia są opakowania. Z ich pomocą można bowiem budować wizerunek marki, pokazywać, że ma ona pomysł na siebie. Jak to działa w praktyce?

System identyfikacji wizualnej

System identyfikacji wizualnej jest jednym z głównych czynników, dzięki których buduje się wizerunek marki. Każda firma musi mieć przecież logo, które następnie można umieszczać na produktach i opakowaniach.

Co jest niezwykle ważne, system identyfikacji wizualnej nie jest czymś nowym, gdyż związany jest z pierwszymi cywilizacjami. Potrzeba przynależności jest tym, co towarzyszy nam od struktur plemiennych.

W szczególności jest to widoczne w późniejszych czasach, gdy w Europie każdy ród tworzył swój herb. Ten miał stać się znakiem rozpoznawczym rodziny. Można go zatem porównać do logo, jakim posługują się firmy. Dziś bardzo ważna jest inwestycja w branding, albowiem nadal sporo konsumentów chętniej sięga po te marki, które już zna. Dlatego duże korporacje nie szczędzą pieniędzy na kreowanie swojego wizerunku. A co niezwykle ciekawe, można go również uzyskać poprzez opakowania.

Opakowanie przyciąga wzrokiem

Wybór opakowania jest niezwykle istotny, gdyż wiele osób jest wzrokowcami. Od dawna konsumenci wybierają te produkty, które są dla nich atrakcyjne wizualnie. Możemy mieć gorszą rzecz niż konkurencja, lecz jeśli nadamy mu świetne opakowanie, to wtedy mamy duże szanse na to, że zostanie wybrany przez konsumenta. Z tego też powodu wielkie sieci marketów zrezygnowały z brandingu, korzystając z niezwykle prostych opakowań.

Klient miał wiedzieć, że płaci za najtańszy produkt. Dziś można jednak poniekąd oszukać ten system, decydując się na piękne opakowanie, które będzie maskować pewne niedoskonałości naszego produktu. Z drugiej jednak strony możemy połączyć wysoką jakość rzeczy ze sferą wizualną, dzięki czemu klienci będą kojarzyć nasz wytwór nie tylko jako coś najlepszej klasy, ale także z ładnym opakowaniem.

Opakowania a hazard

Obraz eleganckiego opakowania, prezentu jest także wykorzystywany przez firmy online. Świetnym tego przykładem mogą być firmy hazardowe. Na rynku dostępne są bowiem dziś liczne kasyna internetowe. Te, chcąc przyciągnąć do siebie uwagę graczy, wprowadzają różne promocje.

Jednymi z nich są bonusy bez depozytu, które pozwalają na odebranie prezentu na start. Często można zetknąć się z sytuacją, gdy gracz musi kliknąć w ikonę prezentu, aby odebrać to, co znajduje się w środku. Niby to tylko prosta czynność, ale nadaje całości formy obdarowywania.

Z nieco inną sytuacją zetkniemy się w kasynach naziemnych. Wciąż na świecie funkcjonuje wiele takich obiektów, które pełne są gier hazardowych. Najbardziej widać to w Las Vegas, gdzie mamy do czynienia z wielkimi kompleksami. Jako hotele i kasyna stawiają one na własną markę, a goście otrzymują prezenty w opakowaniach z logo marki. Dzięki temu zwiększa się prestiż, jak i budowanie wizerunku firmy.

Opakowanie jako symbol

Jak już wspomnieliśmy, można osiągnąć sukces, stawiając na oryginalne i eleganckie opakowania. Są takie sklepy, zwłaszcza z biżuterią czy drogimi ubraniami, gdzie proces pakowania zakupów jest wręcz jak tworzenie dzieła sztuki.

Dzięki temu klienci kojarzą markę nie tylko z produktami, lecz także opakowaniami. Z takich bardziej przyziemnych spraw można przytoczyć Coca Colę. Przez lata znana ona była przede wszystkim ze szklanych butelek, które różniły się od konkurencji i stały się symbolem tej firmy.

Choć dziś o wiele częściej kupujemy ten napój w puszkach i plastikowych butelkach, to jednak często wizerunek dawnego opakowania jest wykorzystywany przez producenta.
Opakowania są w stanie w znaczący sposób wpływać na popularność i odbiór marki. Mamy w historii kilka takich przykładów, które świetnie pokazują, jak opakowanie może się nam kojarzyć z produktem:

  • Czekolada Milka - chyba każdy z nas kojarzy fioletowe opakowanie tej znanej czekolady z charakterystyczną krową. Kiedy widzimy czekoladę w takim kolorze, od razu kojarzy się nam z taką marką.
  • Krem Nivea - tu mamy przykład tego, jak opakowanie może pozostać praktycznie takie samo przez wiele dekad. Choć zmienił się materiał, to jednak nadal popularny krem można kupić w charakterystycznym niebieskim opakowaniu.
  • Niebieskie pudełko Tiffany - jest to jedno z najbardziej rozpoznawalnych opakowań na świecie. To kultowe pudełko wprowadzone zostało na rynku w połowie XIX wieku.
  • Opakowania Apple'a - tutaj nieco inny przykład, ale firma Apple ma nawet osobny dział, który zajmuje się projektowaniem pudełek, w których umieszczane są potem smartfony czy inne produkty. Cechują się tym, że są o wiele większe od konkurencyjnych rozwiązań, sprawiając nieco wrażenie rozpakowywania prezentu.

Oczywiście podobnych przykładów jest o wiele więcej. Dowodzi to tylko tego, że firma stawiając na ciekawe opakowanie, może na tym tylko zyskać, gdyż będzie w stanie utkwić w głowie konsumentów.

Zaprojektowanie logo, opakowania, a następnie wdrożenie ich do produkcji, to jedna z faz budowy wizerunku marki. Klient musi nas z czymś kojarzyć, a jeśli znajdujemy się na marketowej półce obok wielu innych produktów, to musimy się wyróżniać. Dlatego też od lat opakowania stanowią ważny element marketingowy.  

 

Polecamy również

Progresywne Jackpoty w Slotach - wygrane które zmieniają życie

Ewolucja cyfrowych płatności - co nas czeka w najbliższej przyszłości?

Jakie wyzwania stoją przed rynkiem hazardowym w Polsce?

5 metod brandingu w biznesie

Bonusowe funkcje w slotach online - które najczęściej spotkamy?

Budowanie wizerunku marki poprzez logo i opakowania

Opakowania przyszłości - innowacje w ekologicznych materiałach do pakowania

Opinie o Kasynie GGBet: co mówią gracze

Jak działają i wyglądają różne rodzaje Jackpotów?

Najczęściej grane gry kasynowe online wśród polskich graczy

Co niesie ze sobą metaverse? Jaki będzie jego wpływ na użytkowników Internetu?

Bezpieczne pakowanie paczek w sklepie internetowym

Używamy Cookies - Więcej